Läsning
Tisdagar handlar om läsning. Det finns flera saker du ska klara när det handlar om läsning på kurs C och D. Den ena saken handlar om att förstå det du läser och den andra om att läsa med flyt. Idag ska du träna på båda förmågorna.
Träna läsflyt
Först ska du träna på att läsa en text på 8 sidor med ett bra flyt. Du kan även lyssna på texten för att höra hur ord uttalas. Träna på att läsa den högt många gånger, träna i minst 30 minuter.
När du tycker att det går riktigt bra att läsa högt så spelar du in dig själv på WhatsApp och skickar filen till din lärare.
Klicka här för att läsa artikeln!
Testa din läsförståelse
Klicka här för att testa din läsförståelse.
En övning som visar på läsförståelse.
Här ser du meningar som är delade i två delar. Hitta ett slut som passar till början av varje mening..
Skriv av dina meningar på ett papper, fota och skicka till din lärare.
Här ser du början på ett antal meningar
A. Jag rekommenderar att du väljer lättare träning...
B. Det finns tuff pulsgympa för dig...
C. Man kan bygga upp sina muskler...
D. Konditionsträning är effektivt...
E. Många av våra medlemmar gillar att träna i grupp...
F. Seniorgympa är för äldre...
G. Ett tips är att koppla av i vår bastu...
H. Vi har aktiviteter utomhus...
I. Jag rekommenderar att du anmäler dig till våra familjepass...
Här hittar du slutet på meningarna...
1. ...som gillar träning med högt tempo.
2. ...som är över 65 år.
3. ...om du är nybörjare.
4. ...om man styrketränar regelbundet.
5. ...eftersom de känner sig mer motiverade då.
6. ...när det är sommar.
7. ...när du har tränat färdigt.
8. ... om man vill gå ner i vikt.
9. ... om du har barn i åldern 3-6 år.
Ta en röd mening och skriv ihop den med en av de blåa.
EXEMPEL:
Jag rekommenderar att du väljer lättare träning om du är nybörjare.
Skriv på ett papper. När du är klar med alla meningar, fotar du och skickar till din lärare.
Det du ska skicka till din lärare idag är alltså:
1. En ljudfil där du läser högt.
2. Ett foto på dina meningar.
Lycka till!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar